مدیتیشن خواب تجربه ی خوابی عمیق

مدیتیشن خواب صوتی به شما کمک می کند تا خواب راحتی داشته باشید و در طولانی مدت خواب های با کیفیت را جایگزین خواب های بی کیفیت خود کنید و به درمان بی خوابی با مدیتیشن بپردازید.

مدیتیشن خواب

مدیتیشن خواب

 در مدیتیشن خواب سعی بر این است که افراد فکر کردن به گذشته را رها کنند و خیالبافی درباره ی آینده را کنار بگذارند و آنچه مهم است یعنی اکنون را دریابند. خیلی از اوقات مدیتیشن خواب به شما کمک می کند تا به زمان حال برگردید و همانطور که قبلا درباره ی مدیتیشن قبل از خواب اشاره کردیم ، مدیتیشن خواب به افراد کمک می کند تا خواب با کیفیتی را تجربه کنند و با هجوم افکار که در نیمه شب سبب بی خوابی می شوند، کنار بیایند.

همه ی ما این تجربه را داریم که در نیمه شب و هنگام استراحت افکار زیادی به سمت ذهن ما هجوم می آورند و سبب بی خوابی می شوند که تحقیقات نشان داده اند افرادی که بی خواب و یا کم خواب هستند با استفاده از تمارین مدیتشن خواب توانسته اند افکار خود را کنترل کنند و با کمک مدیتیشن خواب، خوابی عمیق را تجربه کنند و علاوه بر ذهن آرام بدن خود را هم از تنش ها دور می کنند و البته سبب می شود در هنگام بیداری به دلیل داشتن خواب مناسب، تمرکز بیشتری داشته باشند و از بی حوصلگی ناشی از بی خوابی رها شوند. 

مدیتیشن برای خواب راحت

مدیتیشن خواب باید به یک عادت در زندگی تبدیل شود البته شاید یک یا چندبار انجام دادن مدیتیشن خواب تاثیرات انی داشته باشد اما برای اینکه خواب در طولانی مدت با کیفیت شود بهتر است به انجام مدیتیشن برای خواب راحت در طولانی مدت توجه شود تا مشکلات کم خوابی و خواب بی کیفیت حل شود. در مدیتیشن برای خواب راحت راهنما به شما کمک می کند تا گام به گام مراحل تمرین را انجام دهید و در ابتدا نسبت به تنفس خود و احوالات بدن خویش آگاه می شوید؛ هنگامی که به تنفس خود توجه می کنید تمرکز خود را افزایش می دهید و در مراحل بعدی هنگامی که نسبت به تنفس خود متمرکز می شوید می توانید افکار مزاحم پیش از خواب را کنار بزنید و با استمرار مدیتیشن خواب توانایی کنترل افکار خود را پیدا می کنید.

احتمالا تصور می کنید که انجام مدیتیشن برای خواب راحت حتما باید در مکان یا زمان خاص و به شیوه خاصی باشد خیر، این یک اشتباه رایج درباره ی مدیتیشن است شما به صورت نشسته یا خوابیده در مکان شلوغ یا آرام می توانید مدیتیشن انجام دهید از ۵ دقیقه در روز گرفته تا ۶۰ دقیقه همه چیز به توانایی شما بستگی دارد. حتما نباید ذهنتان آرام و بی دغدغه باشد بلکه هنگامی که مدیتیشن را آغاز می کنید حتی ممکن است بسیار افکار مزاحمی در سر داشته باشید اما نباید ناامید شوید چون شما در مسیر مدیتیشن می آموزید که چگونه افکار را بپذیرید و  آنچه اهمیت دارد این است که مدیتیشن را رها نکنید و در برنامه روزانه خود زمانی را برای مدیتیشن در نظر بگیرید تا در طولانی مدت نتایج مدیتشن را ببنید .

درمان بی خوابی با مدیتیشن

 درمان بی خوابی با مدیتیشن امکان پذیر است زیرا اصولا دلایل عمده کم خوابی اضطراب و تنش است؛مدیتیشن یکی از روش هایی است که سبب کاهش استرس و اضطراب می شود بنابر این طبق تحقیقات انجام شده مدیتیشن برای درمان بی خوابی هم موثر است؛ تداوم مدیتیشن است که به درمان بیخوابی کمک می کند. ذهن ما عادت به نشخوارهای فکری دارد و قصد ما در مدیتیشن کمک به ساکت کردن ذهن و البته پذیرفتن افکار است؛ به همین دلیل مدیتیشن قبل از خواب نشخوارهای فکری را کاهش می دهد و همین سبب می شود با داشتن ذهنی آرام به در مان بی خوابی با مدیتیشن بپردازیم و خواب خود را با کیفیت کنیم و از رنج بی خوابی رها شویم. 

بی خوابی عوارض زیادی را با خود به همراه دارد، عوارضی مثل بی حوصلگی ، ناتوانی در گفتار، مشکلات گوارشی، حواس پرتی ، تاثیر مستقیم بر حافظه و آلزایمر، بیماری های قلبی-عروقی و کج خلقی، در کل می توان گفت کم خوابی و بی خوابی سبب بی حوصلگی و بی برنامگی می شود اما خواب کافی و با کیفیت سبب کاهش استرس، تصمیم گیری درست و جلوگیری از آلزایمر می شود؛ در کل آرامش را به زندگی بر می گرداند به همین دلیل است که می گوییم درمان بی خوابی با مدیتیشن میسر است چون مدیتیشن قبل از خواب و مدیتیشن شب به شما کمک می کند تا خواب با کیفیت را جایگزین کم خوابی و بی خوابی کنید و با داشتن خواب کافی که میتواند به کمک مدیتیشن حاصل شود آرامش را تجربه می کنید و علاوه بر آرامش در خواب آرامش جزء لاینفک زندگی شما می شود.

مدیتیشن خواب صوتی و با کلام

مدیتیشن خواب صوتی یکی از انواع مدیتیشن است به طور کلی باید در نظر داشت که یکی از دلایل خواب خوب و با کیفیت داشتن ذهن بی دغدغه و بدون استرس است به همین دلیل است که بسیاری افراد به دنبال مدیتیشن خواب صوتی با کلام و مدیتیشن خواب صوتی هستند که اپلیکیشن کیمیاگر مدیتیشن های صوتی را با اساتید مدیتیشن همچون استاد مسیحا برزگر و گویندگانی همچون باران نیکراه تولید کرده  و برای مخاطبان خود در دسترس قرار داده است و باید متذکر شد که برای داشتن خواب با کیفیت با یکبار و یا دوباره مدیتیشن، خواب عمیق امکان پذیر نخواهد شد و باید از مدیتیشن خواب صوتی به صورت دوره ای و با تکرار استفاده کرد و برای داشتن آرامش و آگاهی به لحظه و اکنون باید مدیتشن روزانه  را به زندگی خود اضافه کنید.

البته شما می توانید از مدیتشن خواب صوتی با کلام استفاده کنید تا راهنما شما را برای انجام تمارین مدیتیشن راهنمایی کند که دوره ای با عنوان مدیتیشن مبتدی در سایت و اپلیکیشن کیمیاگر وجود دارد و به صورت ۴۰ مدیتیشن صوتی  طراحی و تولید شده است که برای شروع مدیتیشن و تداوم آن در طول زندگی بسیار مناسب خواهد بود. با مدیتیشن خواب باکلام ذهن شما فکر کردن به گذشته را متوقف می کند و تمام تمرکز صرف بودن در لحظه می شود و این مدیتیشن شامل امواجی هست که ذهن را از حالت فعال خود خارج می کند و سبب تجربه ی آرامشی عمیق می شود. مدیتیشن خواب صوتی به فرد کمک می کند تا آهسته مدیتیشن کردن را یاد بگیرد و با گوش دادن به مدیتیشن خواب صوتی تمرکز فرد بالا می رود و پس از مدتی افراد بر تنفس خود آگاه می شوند و دید متفاوتی را نسبت به بدن خود و حتی حضور خود در لحظه پیدا می کنند.

تاثیر مدیتیشن خواب صوتی با کلام برای حل تعارض خواب پر تنش

مدیتیشن خواب صوتی با کلام

 تجربه کرده اید گاهی که میخوابید، خواب نا آرامی را تجربه می کنید و دلیل آن تنش های مختلفی است که روزانه چشم هایتان میبنند ،گوش هایتان می شنوند و بدنتان احساسش می کند؛ برای رفع تنش هایی که باعث می شوند خواب آرامی نداشته باشید؛ تحقیقات روانشناسی نشان داده اند که اگر افراد قبل از خواب مدیتیشن کنند بخصوص مدیتیشن خواب صوتی با کلام که توسط گوینده هدایت شوند و یا مدیتیشن خواب صوتی بی کلام به افراد کمک می کند تا از تجربه های تلخ روز و حتی خستگی هایی که برای مغز و در اعصاب شناختی ایجاد شده است دور شوند و آرامش را جایگزین تنش کنند.

قطعا استفاده از مدیتیشن خواب صوتی با کلام شما را از تخت خوابی که پر از افکار مزاحم است جدا می کند و به سمتی که تمرکز دوره مدیتیشنی که انتخاب کرده اید است هدایت می کند، باید با توجه به آنچه از مدیتیشن می خواهید و با هدف آرامش از مدیتیشن خواب صوتی با کلام استفاده کنید و اگر دوره مدیتیشن خواب را ادامه دهید؛ پس از مدتی به خوبی یاد می گیرید برای داشتن خوابی آرام مدیتیشن را انتخاب کنید چون کم خوابی و خواب بی کیفیت، حافظه افراد ضربه را ضعیف می کند و عملکرد روزانه را دچار اختلال می کند.